Na dan otvaranja "Vkusno & tochka" prodao preko 100.000 burgera

Bez autora
Jun 22 2022

Naslednik Mc Donladsa u Rusiji pod imenom Vkusno & tochka (Ukusno i tačka), ima ambiciozne ciljeve rasta nakon što je zabeležio rekordnu prodaju od skoro 120.000 hamburgera na dan otvaranja, rekao je za Rojters izvršni direktor novonastale kompanije, Oleg Paroev.

Mc Donalds je u potpunosti napustio Rusiju, prodavši sve restorane u svom vlasništvu vlasniku licence u maju. Pod novim imenom vlasnik licence je 12. i 13. juna otvorio oko 50 restorana u Moskvi i okolini.

Paorev je istakao da želi da doda još lokacija, ali je i priznao da je veliki izazov zameniti pojedine sastojke iz "stare" recepture", kao i pronaći odgovarajuće dobavljače.

Saga o izlasku Mc Donalds sa ruskog tržišta pokazuje koliko je teško zapadnim kompanijama da napuste svoje poslovanje u Moskvi i prekinu veze sa Rusijom, ali pokazuje i to koliko je lokalnim operaterima da zamene popularne brendove.

Hiljade ljudi koj isu došli na glavno otvaranje kompanije na Puškinovom trgu u Moskvi dočekali su novi logo, nova šema boja, i pakovanje lišeno svih oznaka starog Mc Donaldsa, pošto je nova kompanija izgubila pravo na logotipe i intelektualnu svojinu američke grupe.

- Prvog dana prodali smo skoro 120.000 hamburgera, rekao je Paroev.

„Nikada nismo videli takav dnevni promet za sve vreme rada Mekdonaldsa u Rusiji.

Iako Paroev ne očekuje da će takva potražnja potrajati, on ima za cilj da premaši cilj rasta novog vlasnika Aleksandra Govora i da to postigne pre roka. Govorov cilj je da dostigne 1.000 prodavnica za četiri do pet godina, sa oko 850 pod brendom McDonald's.

Zapošljavanje se nastavlja, rekao je Paroev, koji takođe želi da proširi saradnju sa strateškim partnerom Sberbankom (SBER.MM), iako je isključio ulogu akcionara za najvećeg ruskog zajmodavca.

McDonaldsov povratak?

Govor, koji je ranije vodio 25 restorana, rekao je na predstavljanju da je platio "simboličnu" sumu za Mekdonalds u Rusiji i da je američka korporacija jasno stavila do znanja da neće iskoristiti 15-godišnju opciju otkupa.

Paroev je, iznoseći svoje lično mišljenje, rekao da bi Mekdonalds mogao da se vrati u Rusiju ako Vkusno & točka ponovo postane korisnik franšize, ali je naglasio da o tome nije bilo razgovora.

U saopštenju poslatom imejlom, McDonalds je rekao da je "finalizirao prodaju svog ruskog poslovanja i izašao sa tržišta".

Neki bivši Mekdonaldsovi franšizi zadržali su brend na ambalaži i elektronskim jelovnicima i prodaju Big Mekove pod drugim imenom, stvarajući glavobolju Vkusno i točku.

„Naravno da nismo srećni zbog ovoga“, rekao je Paroev.

Iako je nastavak korišćenja brenda McDonald's kršenje ruskog zakona, kompanija ne može preduzeti pravne radnje jer nema prava na brend, rekao je on.

Rosinter Restaurants (ROST.MM), bivši korisnik franšize koji još uvek radi na železničkim stanicama i na aerodromu Pulkovo u Sankt Peterburgu, nije odgovorio na zahtev za komentar.

Vkusno & tochka je predložio da se bivši korisnici franšize pridruže novom brendu, rekao je Paroev, a jedan se već složio.

Govor je kupio oko 700 restorana, rekao je Paroev, ostavljajući oko 100 nepoznatih i dok Vkusno & tochka i dalje ima pristup starim dobavljačima, drugi bivši primaoci franšize nemaju.

„Za mene je misterija koji se proizvodi tamo prodaju“, rekao je on o restoranima na železničkim stanicama i aerodromima, govoreći u petak. „Ali mogu sa sigurnošću da kažem da to apsolutno nisu isti proizvodi ili sastojci koji su se ranije prodavali u Mekdonaldsu.

Dobavljačka glavobolja

Vkusno & tochka je odlučan da održi kvalitet proizvoda, rekao je Paroev, ali je očuvanje poznatog ukusa izazov.

Iako 99 odsto proizvoda dolazi od ruskih dobavljača, Paroev je rekao da je "značajan procenat" sastojaka nabavljen u inostranstvu, što je proces komplikovan sankcijama i prekidima u lancu snabdevanja.

Vkusno & tochka traži novog dobavljača pića, jer Coca Cola (KO.N) iscrpljuje svoje ruske zalihe, rekao je Paroev. Mešavina kafe će ostati, rekao je on, sada isporučena od indijskog investitora koji je kupio ruske operacije finske kompanije Paulig.

Kako je dogovoreno sa Mekdonaldsom, recepti će se menjati i u toku je zamena za Big Mek, rekao je Paroev.

„Ovo je prilično veliki gubitak“, rekao je on. „To što je sada nestalo sa menija nam ne pomaže.

Za uspostavljanje novog brenda biće potrebno vreme, ali Paroev je bio optimista.

„Naši gosti će se navići na novo ime i shvatiće da više nisu kod ’Maka‘, već kod ’točke‘.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik